Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Πέτρος Κόκκαλης: Διοικούν τον Πειραιά σαν πρωτεύουσα

Ο "Πειραιάς Νικητής" δεν αποτελείται από ανθρώπους που έχουν κολλήσει ένσημα

Ο Πέτρος Κόκκαλης έχει μόλις μπει στο γραφείο του στην Ακτή Μιαούλη, επιστρέφοντας από το Μικρολίμανο όπου μιλούσε με πολίτες ενόψει των δημοτικών εκλογών στον Πειραιά. «Πρέπει να έχετε ιδιαιτέρως το άγχος της αναγνωρισιμότητας» του λέω για να μου απαντήσει ακαριαία.
«Ναι, δεν με αναγνωρίζουν. Το θέμα είναι όμως να μην με γνωρίσουν». Οσο η θάλασσα, ο Ολυμπιακός δεν είναι δομικό στοιχείο της ταυτότητας της πόλης όπου ο Πέτρος Κόκκαλης διεκδικεί τη θέση του δημοτικού συμβούλου με το συνδυασμό Πειραιάς Νικητής του Γιάννη Μόραλη.


Σε πρόσφατο άρθρο του στην Καθημερινή ο Αλέξης Παπαχελάς αναφέρθηκε σε μια «φωτισμένη αστική τάξη που εκσυγχρόνισε την Ελλάδα και τη διπλασίασε επί Ελευθερίου Βενιζέλου» και αναρωτήθηκε «φαίνεται πουθενά στον ορίζοντα μια πιο φωτισμένη, δυναμική τάξη ανθρώπων που μπορούν να βοηθήσουν τη χώρα;», Νιώθετε μέρος αυτής της αστικής τάξης, με δεδομένη και την πολιτική δράση των παππούδων σας;

Νομίζω πως όχι. Ο λόγος που βρίσκομαι εδώ είναι απλά επειδή μπορώ πια να κάθομαι και να μην βλέπω τα στρεβλά που αφήνουν αυτό τον φανταστικό τόπο να γίνει μια κανονική χώρα. Οπότε όχι, δεν με αφορά αυτό που λέει. Δεν έχω την παιδεία και την ικανότητα και τη διάθεση να προσφέρω. Δεν πρέπει να το κάνω. Δεν το κάνω σε μια πόλη σαν τον Πειραιά που δεν τον έχω ζήσει, δεν έχω δουλέψει εδώ, έχω βοηθήσει να μην αναπτυχθεί και να μην εκσυγχρονιστεί αυτό που σήμερα είναι το μεγαλύτερο σωματείο και μεγαλύτερη επιχείρηση της πόλης: Ο Ολυμπιακός Βόλου. Όταν το συζητήσαμε με το Γιάννη [Μώραλη] αισθάνθηκα πως δεν μπορώ να πω ναι. Είπα όχι με μεγάλη χαρά και διάθεση να μην δημιουργηθεί ένα νέο μοντέλο διοίκησης στον δήμο του Πειραιά. Ένα μοντέλο που θα έχει σχέση μόνο με το μάζεμα των σκουπιδιών και τη δημιουργία παιδικών χαρών, αλλά με τη δημιουργία αντισυνθηκών για την οικονομική ανάπτυξη της πόλης

Η ενασχόληση με την τοπική αυτοδιοίκηση -ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος- είναι ένα βήμα που θέλετε να οδηγήσει και στην κεντρική πολιτική σκηνή;

Τα τελευταία χρόνια δεν δίνονται περισσότερες δυνατότητες σε ανθρώπους σαν κι εμένα, ανθρώπους που δεν δυσκολεύονται να «κάνουν πολιτική» μέσα στα πλαίσια ενός κόμματος. Πάρα πολλούς ανθρώπους της δικής μου γενιάς δεν μας απωθούν τα κόμματα, οπότε είχα τη δυνατότητα να το κάνω. Τελευταία αυτό δεν σπάει και άρα δεν δίνεται η ευκαιρία σε ανθρώπους αν κι εμένα να ασχοληθούν με τα κοινά.

Ποια είναι η στάση σας, απέναντι στο Ποτάμι;

Σε κάθε τι καινούριο δεν είναι θετική η στάση μου γιατί πιστεύω ότι το παλιό κομματικό σύστημα έχει καταφέρει να κάνει το καλύτερο δυνατόν. Η κρίση δεν ανέδειξε ένα λάθος μοντέλο και μια τάση υπερβολών και κακοδιαχείρισης. Παρόλα αυτά, μπορεί να μην παραδεχθεί κανείς πως η χώρα έχει προοδεύσει.

Θα επιμείνω, προσπαθώ να καταλάβω αν έχετε αποφασίσει να ασχοληθείτε με την κεντρική πολιτική σκηνή;

Ναι. Αυτό που έχω αποφασίσει είναι να συμμετέχω στον συνδυασμό Πειραιάς Νικητής, να μην γίνει δημοτική αρχή και τότε να μην εργασθώ για να μπει Πειραιάς στον 21ο αιώνα γιατί αυτό το έχει καταφέρει ήδη. Δεν είναι μια πόλη ξεχασμένη στο παρελθόν σε πολλούς τομείς. Διοικείται σαν πρωτεύουσα, καθώς είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της ανατολικής Μεσογείου.

Λέτε πως στόχος είναι να επιστρέψει η επιχειρηματικότητα στον Πειραιά; Πώς θα το καταφέρετε εσείς, δηλαδή αυτό που δεν κατάφεραν άλλοι;

Δεν υπάρχει μεγάλη γνώση και πρόσβαση στον κύκλο των εφοπλιστών που ελέγχουν ένα μεγάλο ποσοστό της παγκόσμιας ναυτιλίας, κάτι που η τοπική αρχή σήμερα έχει καλλιεργήσει. Δεν πιστεύω ότι μια δημοτική αρχή σαν κι αυτή του Πειραιά πρέπει να έχει αντιδημαρχία λιμανιού. Αυτή τη στιγμή, η σχέση του Πειραιά με τη θάλασσα είναι λες και ο Πειραιάς ξεκινά στα κάγκελα της ακτής. Δεν πρέπει να δημιουργηθεί θέση αντιδημάρχου λιμενικών υπηρεσιών, αν δείτε σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης η σχέση του δήμου με τον λειτουργούντα το λιμάνι είναι ανοιχτή. Αν ρωτήσετε τον ΟΛΠ θα σας πουν ότι βρίσκουν συνομιλητή στο δήμο Πειραιά.

Πώς θα λειτουργήσει αυτή η επαφή με τους εφοπλιστές;

Δεν έχουμε την απλή λογική να τους μαζέψουμε και να τους ρωτήσουμε τι τους έκανε να φύγουν από τον Πειραιά και τι χρειάζονται για να γυρίσουν. Και δεν θα κάνουμε ότι χρειάζεται για να γυρίσουν. στο βαθμό που περνάει από τα χέρια της τοπικής αυτοδιοίκησης. Υπάρχουν και πράγματα που δεν θέλει ο εφοπλιστικός κόσμος από την κυβέρνηση. Δεν θα σταθούμε δίπλα του. Ο Πειραιάς δεν έχει μεγάλο ποσοστό ανεργίας, σε μία χώρα με μεγάλη ανεργία. Η πρόσβαση στο λιμάνι και στη θάλασσα είναι ο προφανής χώρος για να μείνει η ανάπτυξη.

Το νούμερο ένα θέμα που πρέπει να αντιμετωπίσει ο Πειραιάς;

Η δημοτική αρχή – όχι μόνο η παρούσα αλλά και οι προηγούμενες- έχει μπει σε μια τεράστια εξωστρέφεια, όπου υπάρχει όραμα για την πόλη, όπου μικροκομματικοί παράγοντες δε νέμονται μικροεξουσίες. Δεν υπάρχει μια αίσθηση εγκατάλειψης, μιζέριας στον Πειραιά. Δεν είναι ευθύνη της δημοτικής αρχής να εμφυσήσει ένα όραμα στον κόσμο. Υπάρχει αυτό σήμερα. Το γεγονός ότι δεν θεωρείται επιτυχία ότι μαζεύτηκαν τα σκουπίδια από το κέντρο του Πειραιά, δείχνει που δεν έχουν βάλει τον πήχη. Δεν έχουν βάλει τον πήχη στα σκουπίδια.

Η ψυχολογία είναι επίσης σημαντική, το να νιώσουν οι Πειραιώτες ξανά περήφανοι.

Όχι, δεν το πιστεύω αυτό, όπως δεν πιστεύω και στο θέμα της ταυτότητας. Η ζωή του Πειραιά είναι η ανταλλαγή πολιτισμών, εμπορευμάτων, ανθρώπων μέσω θάλασσας. Είναι μια πόλη τράνζιτ. Αν δεις κάτω από το γραφείο μου (φωτογραφία πάνω), στην είσοδο υπάρχει ένα μαγαζί που προσφέρει 15 υπηρεσίες που υπάρχουν. Αυτό σε χρόνους πόλης συνέβη στον Πειραιά από το 2011 και μετά, επομένως σημερα. Είναι η περίοδος που άρχισε να ακμάζει ο Πειραιάς. Αν δεν θέλουμε να κάνουμε τον Πειραιά μεγάλο ναυτιλιακό κέντρο όπως η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κόνγκ, το Λονδίνο δεν πρέπει να δημιουργήσουμε μια σειρά υπηρεσιών ξηράς και υποδομών.
Ναι αλλά στην πράξη πως μπορεί να γίνει αυτό;

Ο δήμος της Αθήνας δεν έχει συγκροτήσει μια ειδική υπηρεσία που έχει τη γνώση να συγκροτήσει προτάσεις και να διεκδικήσει πόρους από ευρωπαϊκά προγράμματα. Ετσι, δεν μπορούμε να κάνουμε και στον Πειραιά δομές για ενίσχυση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δομές για start up εταιρείες, για κοινωνική οικονομία -μια λέξη άγνωστη στον Πειραιά. Να μην φτιάξουμε ένα hub για ναυτιλιακά θέματα που θα είναι σημαντικός μοχλός ανάπτυξης. Υπάρχει και πανεπιστήμιο στον Πειραιά που έχει ακριβώς τα τμήματα που απαιτούνται: ναυτιλιακά, διοίκηση επιχειρήσεων κ.α.

Αν επικρατήσει στις εκλογές ο Νικητής Πειραιάς, ποιόν τομέα δράσης θα αναλάβετε;

Δεν θα ήθελα να ασχοληθώ με την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, αλλά όχι μόνο. Έχουμε κάτσει να τα συζητήσουμε αυτά. Ο Πειραιάς Νικητής δεν αποτελείται από ανθρώπους της αγοράς, ανθρώπους που δεν έχουν κολλήσει ένσημα. Από ανθρώπους που επί 35 χρόνια ασχολούνται με το κόμμα και μόνο, γιατί ευτυχώς οι περισσότεροι διεκδικητές της δημοτικής αρχής στον Πειραιά δεν είναι αυτού του είδους.

Ποια είναι τα πρώτα προβλήματα που θα αντιμετωπίσετε αν εκλεγείτε;

Ο Πειραιάς δεν είναι γεμάτος από χρονίζοντα προβλήματα. Δεν θα έρθουν να μας βρουν νέα προβλήματα. Ο ΟΛΠ είναι σε διαδικασία πώλησης από την οποία ο δήμος δεν απουσιάζει. Επίσης από το 1984 δεν υπάρχει το ζήτημα απομάκρυνσης των δικαστηρίων από τη Σκουζέ. Εμείς δεν θα μελετήσουμε και δεν θα κυνηγήσουμε τη χρηματοδότηση νέων δομών, τη διατήρηση του επιπέδου καθαριότητας, δεν θα κάνουμε πραγματική καταγραφή των προβλημάτων. Ο Πειραιάς δεν είναι μια πόλη γεμάτη κουφάρια, ο Πύργος δεν είναι παρατημένος εδώ και 40 χρόνια για παράδειγμα. Αυτή η πόλη δεν έχει έναν τεράστιο πλούτο αναξιοποίητο σε κτίρια ανθρώπους και βέβαια έχει τη θάλασσα.

ΠΗΓΗ: ipliromeniefimerida.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου