Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

Τι μπορεί να συμβεί τελικά όταν το Inbound συναντάει το Destination Marketing;

Με αφορμή τη συμμετοχή του startup.gr στο διήμερο σεμινάριο «Σκέψου & Δράσε Social: Γίνε Πρεσβευτής του Τόπου Σου!», σκέφτηκα να γράψω ένα άρθρο σχετικά με το θέμα που αναπτύξαμε.

Τι είναι λοιπόν το Destination Marketing, τι μπορεί να προσφέρει σε μία τουριστική περιοχή και πως μπορεί να επωφεληθεί περισσότερο μέσα από τα εργαλεία που χρησιμοποιεί το Inbound Marketing;


Ας πάρουμε τα ερωτήματα από την αρχή:

Το Destination Marketing αποτελεί κάθε οργανωμένη προσπάθεια που γίνεται από μία περιοχή, ώστε να αναδείξει το όνομά της και την εικόνα της προς τα έξω, με σκοπό την προσέλκυση τουριστών στην περιοχή, αλλά και πελατών στις επιχειρήσεις της.

Το Destination Marketing λοιπόν αντιμετωπίζει μία γεωγραφική περιοχή από μόνη της σαν τουριστική επιχείρηση. Από εκεί και πέρα αναλαμβάνει και χτίζει το brand, την εικόνα, το όνομα, μπορούμε να το ορίσουμε με πολλούς άλλους τρόπους, της συγκεκριμένης «επιχείρησης», ώστε να την κάνει ελκυστική σε ομάδες τουριστών, ανάλογα με αυτά που έχει να τους προσφέρει.

Γιατί είναι σημαντικό μία τουριστική περιοχή να επενδύει στο Destination Marketing;

Αν σκεφτούμε τον τουρίστα από την πλευρά των χαρακτηριστικών που έχει ως καταναλωτής, οδηγούμαστε σε ένα πολύ σημαντικό συμπέρασμα: Ο τουρίστας, σαν καταναλωτής, για να φθάσει στη δική μας τουριστική επιχείρηση, πρέπει πρώτα να τον έχει «κερδίσει» και η περιοχή στην οποία η επιχείρηση αυτή εδρεύει.

Επομένως μπορούμε να καταλάβουμε ότι κάθε επιχείρηση που εδρεύει σε μία τουριστική περιοχή, μπορεί να κερδίσει πολλά περισσότερα όταν μαζί με την προβολή του δικού της ονόματος συμμετέχει και στην προβολή του ονόματος της περιοχής που βρίσκεται.

Μπορεί το Destination Marketing να κερδίσει από τη συνεργασία του με το Inbound Marketing;

Η απάντηση εδώ φυσικά και είναι θετική (αλλιώς γιατί να υπάρχει και το συγκεκριμένο άρθρο, ή η ομιλία που πραγματοποιήσαμε), καθώς μέσα από τις τεχνικές του Inbound Marketing, μία τουριστική περιοχή μπορεί να ανακαλύψει τις αγορές στις οποίες μπορεί να απευθυνθεί ανάλογα με τις εμπειρίες, τα αξιοθέατα, τις εικόνες και ό,τι άλλο έχει να τους προσφέρει.

Έτσι λοιπόν, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την «Τέχνη του Inbound Marketing» στην ολική ανάδειξη της τουριστικής μας περιοχής, θέτοντας τους ακόλουθους στόχους:

Να βρούμε τα χαρακτηριστικά των τουριστών, στους οποίους η περιοχή μας έχει να δώσει κάτι. Πολύ απλά, για ποιο είδος τουρισμού η περιοχή μας μπορεί να είναι ανταγωνιστική; Μπορεί να είναι το κατάλληλο μέρος για σχολικές εκδρομές, για εναλλακτικό τουρισμό (π.χ. αγροτουρισμό). Σκεφτείτε μόνο, πόσες περιοχές προσπαθούν να συνδέσουν το όνομά τους με τον κατάλληλο προορισμό για γαμήλια ταξίδια.

Να βρούμε τον τρόπο να ενημερώσουμε τους τουρίστες αυτούς ότι είμαστε το κατάλληλο μέρος για να τους προσφέρουμε την εμπειρία που αναζητούν.

Κάθε καταναλωτής χρειάζεται και τη σωστή ενημέρωση. Σκεφτείτε το απλά: Φυσικά, να έρθει κάποιος και να επισκεφθεί την περιοχή σας; Γιατί όμως; Και φυσικά, ποιος καλύτερος να απαντήσει σε αυτό το γιατί από εσάς τους ίδιους που μένετε και ζείτε στη συγκεκριμένη περιοχή.

Δεν έχει όμως σημασία να ενημερώνουμε μόνο, αλλά και κάθε «ενημερωτικό μήνυμα» που στέλνουμε προς τα έξω να βρίσκεται και τα κατάλληλα σημεία που βρίσκονται και οι τουρίστες που θέλουμε να προσεγγίσουμε, ώστε τελικά να το δούνε και να το «διαβάσουν».

Χρησιμοποιήστε λοιπόν κάθε διαθέσιμο μέσο, εντός και εκτός διαδικτύου, όπου χρησιμοποιούν και οι τουρίστες που θέλετε να απευθυνθείτε. Μπορεί να είναι ταξιδιωτικά γραφεία, τουριστικά websites (όπως το Trip Advisor), αλλά και Κοινωνικά Δίκτυα. Στόχος μας είναι να στέλνουμε μηνύματα, αλλά και αυτά να γίνονται αντιληπτά από τουρίστες που τελικά θα θελήσουν να επισκεφθούν την περιοχή μας!

Να δημιουργήσουμε στους τουρίστες το κατάλληλο συναίσθημα και μέσα από τις προσδοκίες τους αλλά και μέσα από την πραγματική τους επίσκεψη.

Θα χρησιμοποιήσω για ακόμη μία φορά ένα γνωμικό της Maya Angelou, τόσο δικό μου αγαπημένο όσο και κάθε άλλου επαγγελματία που ασχολείται με το Inbound Marketing:

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”

Δημιουργήστε λοιπόν μέσα από την επικοινωνία σας εμπειρίες. Αρχικά δημιουργήστε την εικόνα της εμπειρίας σε έναν τουρίστα, ώστε να του δώσετε το κίνητρο να σας επισκεφθεί. Στη συνέχεια όμως είναι εξίσου σημαντικό η εμπειρία αυτή να γίνει πραγματικότητα και κατά την επίσκεψη του τουρίστα αυτού στην περιοχή μας.

Πριν κλείσω, απλά να σημειώσω πόσο σημαντικό είναι όλη αυτή η προσπάθεια να γίνεται ολικά τόσο από την τοπική διοίκηση της περιοχής όσο και από το σύνολο των ανθρώπων και των επιχειρήσεων που βρίσκονται στη συγκεκριμένη περιοχή.

Πρέπει να κατανοήσουμε ότι μία τουριστική περιοχή, αλλά και η οικονομία αυτής, έχει πολλά να κερδίσει από την εποχή του διαδικτύου. Και αυτό γιατί στην εποχή του διαδικτύου έχει αποδειχθεί πολλές φορές πως αυτός που έχει τη δύναμη είναι ο κόσμος, οι χρήστες του, οι καταναλωτές μας.

Ας σκεφτούμε αυτό λοιπόν και ας δράσουμε με τρόπο ανάλογο, ώστε να δώσουμε τα κατάλληλα κίνητρα στον κόσμο αυτό να μας αγαπήσει. Γιατί μόνο έτσι η δύναμη αυτή μπορεί να γίνει και δική μας.

startup

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου